4 426 läst · 7 svar
4k läst
7 svar
Fiber "erbjudande"
Har i dagarna fått ett erbjudande från det lokala energibolaget om att dra in fiber i huset.
Fick fjärrvärme levererat för ett år sedan och samtidigt med detta lades tomrör för fiber ner.
Kostnaden för fiber in i huset blir 15.000:-.
Finns bidrag att söka för bredbandsanslutning, eller är det bara byar i norrland som får det (bor själv strax utanför Göteborg)?
Är det värt pengarna? Kommer andra alternativ i framtiden...
Fick fjärrvärme levererat för ett år sedan och samtidigt med detta lades tomrör för fiber ner.
Kostnaden för fiber in i huset blir 15.000:-.
Finns bidrag att söka för bredbandsanslutning, eller är det bara byar i norrland som får det (bor själv strax utanför Göteborg)?
Är det värt pengarna? Kommer andra alternativ i framtiden...
Jag hade lätt tagit den kostnaden! Nu är jag ju datornörd också men ändå, 15' är inte mycket i hussammanhang tycker jag.
1. Ja
2. Bidraget gäller samtliga och gäller 50% av kostnaden över 8000. Dock kan man få max 5000 i bidrag. Bidraget ges som skattereduktion året efter. Vi norrlänningar har bredband på skotern enbart
http://www.skatteverket.se/download/18.3dfca4f410f4fc63c86800014333/39905.pdf
2. Bidraget gäller samtliga och gäller 50% av kostnaden över 8000. Dock kan man få max 5000 i bidrag. Bidraget ges som skattereduktion året efter. Vi norrlänningar har bredband på skotern enbart
http://www.skatteverket.se/download/18.3dfca4f410f4fc63c86800014333/39905.pdf
Det låter billigt; håller själv på att gräva min grav
- fibergrav mellan huset o gatan altså!
27000 :- får jag betala, och visst svider det, men då är det kopplat till stadsnätet här i sundbyberg, så man kan fritt välja leverantörer av internet, telefoni och tv.
Får ju iofs även lite skatterabatt på detta.
Men det var inte något jag tvekade över, har saknat 100MB sedan jag flyttade från lägenheten.
27000 :- får jag betala, och visst svider det, men då är det kopplat till stadsnätet här i sundbyberg, så man kan fritt välja leverantörer av internet, telefoni och tv.
Får ju iofs även lite skatterabatt på detta.
Men det var inte något jag tvekade över, har saknat 100MB sedan jag flyttade från lägenheten.
Liknande trådar
-
Bra fibererbjudande?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Sista huset på gatan men får inget erbjudande om fiber?
Telia öppen fiber hur ofta kampanjerbjudanden
Erbjudande om anslutning av fiber till fastigheten
Juridik -
Fibererbjudande från Telia för 10 000 SEK - vad tycker ni?
Teknik